فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: هنوز در مداحي كشورمان سره از ناسره تشخيص داده نشده و عده‌‌اي سعي دارند اين عرصه را آلوده به اشعار سخيف و سست كنند.
 
حجت‌الاسلام يوسف صديق در آيين كنگره شعر عاشورايي در اردبيل اظهار داشت: اعتقاد داريم اگر بخواهيم درست اهل بيت را بشناسيم و بشناسانيم لازم است ادب آنها را حفظ و اهداف آنها را نيز درست انتقال دهيم.
وي با بيان اين كه در هر هنري ادب شناساندن يك ضرورت انكارناپذير است گفت: متاسفانه در عرصه مداحي آن گونه كه شايسته است مداحان ما و شعرا نتوانستند حقيقت قيام ارزشمند كربلا را در اشعار و مداحي‌هاي خود بيان كرده و آن را انتقال دهند.
اين استاد دانشگاه گفت: برخي اشعار در سطح پايين، سخيف، كم بها و كم ارزش در بين مداحي‌ها و عزاداري‌ها مشاهده مي‌شود كه اين امر سبب شده سنگيني و ارزشمندي كار نيز ضايع شود.
وي با بيان اين‌كه برخي‌ها تصنيف‌هاي زمان گذشته را تبديل به اشعار و مرثيه كرده‌اند افزود: اگر متوليان فرهنگي جلوي چنين حركت‌هاي جسارت‌باري را نگيرند اين عرصه به ميدان جولان برخي كج‌انديشان و سوء‌استفاده‌كنندگان مي‌افتد كه هيچ حد و مرزي را در منفعت‌طلبي خود نمي‌شناسند.
امام جمعه موقت رشت ضرورت برگزاري كلاس‌هاي آموزشي را براي مداحان و شعرا يادآور شد و اظهار داشت: بايد در اين كلاس‌ها از افراد آگاه و خبره استفاده كنيم تا زيبا خواندن با معاني و مفاهيم عميق را به مداحان ما ياد داده و شعرا را به حقيقيت شعر عاشورايي آشنا كنند.
وي گفت: در اين عصر بيشترين هدف ما شناساندن صحيح اهل بيت (ع) است و اين امر از طريق برگزاري نشست‌ها و كنگره‌هايي نظير كنگره شعر عاشورايي اردبيل محقق مي‌شود.
امام جمعه موقت رشت با قدرداني از متوليان برگزاري اين كنگره و با تاكيد بر تداوم چنين حركت‌هاي سازنده از مسئولان امر خواست در اين بخش با توجه به آسيب‌ها و تهديدهاي به وجود آمده بيشتر سرمايه‌گذاري كنند.
 
 
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net/div>